joi, 31 ianuarie 2013

Abilitati practice clasa I


VAZA CU FLORI

 

 

 


Materiale necesare :

 

-         pahar de unică folosinţă

-         hârtie origami de culoare verde

-         hârtie creponată galbenă

-         creion

-         foarfecă

-         lipici

-         capsator

-         riglă

 

 

Mod de realizare :

 

-         se pregăteşte un pahar de unică folosinţă mai înalt de orice culoare, ar fi bine să fie alta decât cea albă

-         se ia o coală de hârtie origami de culoare verde pentru a începe să lucrăm tulpinile florilor

-         se îndoaie în jumătate pe lungimea ei

-         se ia o riglă şi un creion şi se trasează pe hârtia verde o linie pe orizontală, la 1 cm până la marginea de jos a colii îndoite pe jumătate

-         de la 1 cm în sus ( de la linia orizontală) se taie benzi din hârtia verde în poziţie verticală de 1 cm lăţime fiecare bandă de hârtie până la terminarea hârtiei

-         când s-a terminat se desface coala de hârtie

-         se trece din nou prima jumătate peste a doua jumătate de hârtie verde, dar nu până jos, ci  prima jumătate se aşază până la linia orizontală trasată cu creionul, astfel că rămâne liber acel 1 cm de coală verde( numai pe jumătatea din spate)

-         se foloseşte un capsator şi se capsează la marginea stângă şi dreaptă a colii

-         benzile verzi vor deveni curbate înspre exterior

-         se ia coala capsată şi se rotunjeste spre interior ( asemeni unui pomoci)

-         se capsează la capătul de jos al « pomociului »

-         se formează astfel un buchet

-         se aşază buchetul în paharul de plastic

-         se taie pătrate mici de hârtie creponată galbenă

-         din mijlocul pătratului se mototolesc pătratele galbene, se desfac capetele ca nişte petale

-         se pune lipici pe fiecare bandă de hârtie verde uşor curbată aşezată în paharul de plastic

-         se lipesc petalele galbene la fiecare capăt al benzilor verzi uşor ondulate

-         pentru siguranţă se capsează de pahar câteva benzi verzi

 

 

Buchetul este gata pentru a putea fi oferit celor dragi.

 

Spor la muncă!

Proiect de lectie

PROIECT DE LECŢIE
 Data: 6 februarie 2013 Clasa: I. D

 Obiectul: Limba şi literatura română Subiectul: Să aranjăm masa! (ora a III-a) Obiective instructiv-educative:

Obiective fundamentale
O1: -îmbogăţirea vocabularului activ al elevilor, cunoaşterea unui număr cât mai mare de cuvinte uzuale din vocabularul limbii române

 O2:dezvoltarea gândirii logice

 O3:dezvoltarea atenţiei

 O4:dezvoltarea vorbirii corecte, cursive Obiective de referinţă

: O5: sfârşitul orei copiii vor fi capabili să întrebuinţeze în structuri gramaticale cuvintele noi învăţate

, O6:să folosească corect structurile gramaticale: -Poftă bună! -Mulţumesc pentru masă! -să deseneze obiectele învăţate

Tipul lecţiei: lecţie combinată

Metode şi procedee didactice: -conversaţie -explicaţie -problematizare -demonstraţie -joc didactic

 Mijloace de învăţământ: -manualul -desene -obiecte: faţă de masă, farfurie, lingură, cuţit, furculiţă, şerveţel, solniţă, polonic, coş de pâine, pahar, castron -cutia cu surpriz

 DESFĂŞURAREA OREI Momentele orei Conţinutul orei Prelucrarea metodico-didactică

1. Moment organizatoric: a) cântec b) conversaţie

 2. Verificarea cunoştinţelor: a) conversaţie b) demonstraţie c) joc didactic


 -Pregătirea clasei pentru oră -Pregătirea materialelor -Dezvoltarea vorbirii -Dezvoltarea atenţiei Să aranjăm masa! -Sintetizarea cunoştinţelor anterioare, folosirea cuvintelor în structuri -Dezvoltarea vorbirii corecte şi cursive -Clasă drepţi! Bună dimineaţa! Un băiat şi o fetiţă merg voioşi la grădiniţă, Un, doi, trei, un, doi, trei, Un, doi, un, doi, un, doi, trei. Luaţi seama bine, în picioare drepţi! Ochii toţi la mine, mâinile la piept! Unu, doi, trei, unu, doi, trei, unu, doi, trei Aşa copii! Unu, doi, trei, unu, doi, trei, unu, doi, trei Aşa copii! -Mergem, mergem...... -Am ajuns! -Unde am ajuns? -Am ajuns la şcoală. -Unde suntem acum?

 -Acum suntem în clasă. -Ce oră avem acum? -Acum avem oră de limba română. -Astăzi avem musafiri.Haideţi să-i salutăm! -Bine aţi venit! -Aţi pregătit cărţile şi caietele? -Luaţi loc! -Deschideţi cărţile! Să vedem ce-am învăţat ora trecută! -Ce este aceasta? (o solniţă) -Ce este acesta? (un polonic) -Ce este acesta? (un castron) -Ce este acesta? (un coş de pâine) -Ce este acesta? (un cuţit) -Ce este aceasta? (o lingură) - Ce este aceasta? (o furculiţă) - Ce este aceasta? (o farfurie) – două farfurii -Ce este acesta? (un pahar) – două pahare -Ce-Ce este aceasta? (o faţă de masă) -Ce este aceasta? (o masă) -Ce este acesta? (un scaun)


Joc Didatic:-Acum ne jucăm! Cutia cu surprize Vine cineva la catedră, trage un cartonaş din cutie. -... Vino! Trage, te rog! Spune o propoziţie! -Ce este aceasta? -Ce vedem aici? Moment recreativ: -Clasă drepţi! Acum ne jucăm! -Unu, doi, unu, doi, Faceţi toţi la fel ca noi! Sănătoşi, voioşi, voinici, Aşa creştem noi cei mici! -Cum se spală Nicuşor? Cu săpun la spălător. Şi cu apă: plici, plici, plici! Hai copii, veniţi aici! -Prieteni, prieteni, un, doi, trei, Toţi de-aici sunt prietenii mei. Şi tu-mi eşti prieten,(de 4 ori) Prieteni, prieteni, un, doi, trei, Toţi de-aici sunt prietenii mei. -Mâinile pe bancă! -Mâinile sub bancă! -Mâinile lângă bancă! -Mâinile la spate! -E timpul carnavalelor. Invităm musafiri, cunoştinţe şi trebuie să aranjăm frumos masa. -Vom aranja masa! Deci, aranjăm masa. -Ce facem? -Aranjăm masa. -Ce punem pe masă? (arăt) -Pe masă punem faţa de masă. -Ce punem acum? (arăt) -Acum punem farfuria. -Ce punem lângă farfurie? (arăt) -

Lângă farfurie punem şerveţelul, cuţitul, lingura şi furculiţa. -Ce punem încă pe masă? (arăt) -Pe masă punem castronul, paharul şi solniţa. -Am aranjat masa frumos. -Cum este masa? -Masa este aranjată. -Ce spunem înainte de masă? -Poftă bună! -Ce spunem după masă? -Mulţumesc pentru masă! -Aveţi pe bancă o hârtie, luaţi un creion! -Desenaţi ce vă spun eu! -Desenaţi o faţă de masă! Pe faţa-Ce este acesta? d) cântec

luni, 28 mai 2012

Curriculum vitae





 




Curriculum vitae
Europass



Informaţii personale

Nume / Prenume
Cosan Andreea
Adresa(e)
Sat Hoisesti,comuna Dumesti,judet Iasi
Telefon(-oane)
05265464


Fax(uri)

E-mail(uri)
Andreea_cosan


Nationalitate(-tati)
romana


Data naşterii
08.12.1994


Sex
F


Locul de muncă vizat / Domeniul ocupaţional



Experienţa profesională



Perioada
invatatoare
Funcţia sau postul ocupat

Principalele activităţi şi responsabilităţi

Numele şi adresa angajatorului

Tipul activităţii sau sectorul de activitate



Educaţie şi formare



Perioada
2009-2014
Diploma educator-invatatoare
Calificarea / diploma obţinută

Disciplines principale studiate / competenţe dobândite
Pedagogie,Limba si literatura romana
Numele şi tipul instituţiei de învăţământ / furnizorului de formare
Scoala Normala ,,Vasile Lupu,,-iasi
Nivelul in clasificarea naţionala sau internaţionala



Aptitudini şi competenţe personale



Limba(i) maternă(e)
Limba romana


Limba(i) străină(e)
ENGLEZA,FRANCEZA
Autoevaluare

Înţelegere
Vorbire
Scriere
Nivel european (*)

Ascultare
Citire
Participare la conversaţie
Discurs orale
Exprimare scrisă
Limba


ENGLEZA

B

B

B

B
Limba


FRANCEZA

B

B

B

B
















joi, 17 mai 2012

FISA DE OBSERVATIE-practica pedagogica

FISA DE OBSERVATIE Data:16.05.2012 Gradinita:Gradinita cu program prelungit nr.12 Grupa:mica Educatoare:Tanase Rodica Domeniul experential:Domeniul limbaj si comunicare Mijloc de realizare:Povestirea educatoarei Tipul de activitate:Predare-invatare Elev practicant:Cosan Andreea Clasa:aXa-C Elev la Scoala Normala ,,Vasile Lupu,,-Iasi Doamna educatoare pregateste copii pentru activitate,ii aseaza in semicerc pe scaune in fata ei si le capteaza atentia cu ajutorul unui cantecel.Se anunta titlul poeziei despre care se va discuta si autorul: CE MIROS AU MESERIILE?de Gianni Rodari.In continuare doamna educatoare intreaba copii ce meserie cunosc ei lasand timp acestora de gandire.Copii vin cu raspunsuri adecvate cum ar fi :meseria de bucatar,de frizer,de sofer,de preot,de doctor,de asistent,de brutar etc. Doamna educatoare ofera cate un feed-back fiecarui copil care raspunde si solicita pentru raspunsuri si alti elevi.Urmeaza recitarea model a poeziei de catre doamna educatoare,folosind mimica si gestica adecvat pentru intelegerea cat mai bine a mesajului poeziei. In continuare se explica decatre educatoare cuvintele necunoscute facandu-i pe elevi sa inteleaga sensul acestora.Urmeaza invatarea poeziei de catre copii prin repetarea pe fragmente a poeziei apoi recitarea in intregime de catre un singur copil.Spre sfarsitul activitatii doamna educatoare da copiilor sarcina de a desena ceea ce auinteles ei din poezia invatata apoi educatoarea face aprecieri asupra felului in care au participat elevii la activitate

Fisa de observatie-gradinita

PROIECT Didactic GRADINITA CU PROGRAM Prelungit nr.12 GRUPA: mare TEMA ACTIVITATII: Joc didactic" Numara si potriveste" DATA:16.V.2012 OBIECTIVE FUNDAMENTALE: - consolidarea cunostintelor, a priceperilor si deprinderilor referitoare la concentrul 1 - 7; - dezvoltarea si activizarea operatiilor gandirii:analiza,sinteza,comparatia,generalizare. OBIECTIVE OPERATIONALE: O1 - sa ordoneze numerele in functie de multimile corespunzatoare si invers; O2 - sa constituie multimi de obiecte,figuri simbolice pentru numerele invatare; O3 - sa redea prin desen multimi reprezentate figural sau simbolic; O4 - sa efectueze operatii de triere, grupare, clasificare, ordonare; O5 - sa recunoasca si sa denumeasca figurile geometrice invatate:triunghi, dreptunghi,cerc, patrat; O6 - sa recunoasca si sa denumeasca, culorile; O7 - sa recunoasca si sa denumeasca cifrele 1-7 O8 - sa numere constient in domeniul 1-7,crescator si descrescator; O9 - sa recunoasca numeralul ordinal; 10- sa aplice cunostintele matematice in situatii practice METODE: M1 conversatia M2 explicatia M3 exercitiul M4 problematizarea ELEMENTE DE JOC: surpriza, aplauze , intrecere intre copii, puctarea raspunsurilor MIJLOACE DIDACTICE: m1- jucarie surpriza - fise pentru jocul exercitiu"Cifre in culori" - fise pentru munca in colectiv - plansa pentru jocul"Iepurasul si morcovii" - tabla si piese magnetice, palete cu numere, joc matematic - caiete cu fise de munca independenta DURATA ACTIVITATII: 35 minute