1. Fişa de evidenţă a practicii psihopedagogice;
2. Plan cadru de învăţământ (model);
3. Programa şcolară a specialităţii (pentru fiecare specialitate, programa poate fi descărcată de pe site-ul MECI - www.edu.ro);
4. Planificarea calendaristică (anuală, semestrială, pe unităţi de învăţare);
5. Fişele de asistenţă ale lecţiilor model din practica observativă, fişele de observare a derulării lecţiei şi de observare a interacţiunii;
6. Proiectele de lecţie ale lecţiilor susţinute, însoţite de fişele de evaluare;
7. Proiecte de lecţie reprezentative ale lecţiilor asistate;
8. Fişa psihopedagogică a unui elev;
9. Harta psihopedagogică a unui elev;
10. Materialul didactic pregătit pentru activităţile instructiv-educative susţinute de către student;
11. Chestionar de apreciere a relaţiei cu mentorul de practică psihopedagogică
TEST SOCIOMETRIC
Testul sociometric – indicator al relaţiilor în cadrul clasei de elevi
Metodele sociometrice sunt utilizate pentru studierea colectivelor de elevi, investigaţi ca grupuri cu structură proprie. Aceste metode vizează investigarea naturii, configuraţiei şi intensităţii relaţiilor interpersonale din cadrul unui grup precum şi a fenomenelor care apar pe baza acestora: de comunicare, de colaborare, de influenţare, etc.
Cercetarea sociometrică începe prin utilizarea testului sociometric. Prin intermediul utilizării acestuia se pot obţine date referitoare la relaţiile preferenţiale din cadrul grupului precum şi la stadiul concret de structurare al acestora.
Iată cum arată un astfel de test:
Nume şi prenume…………………………
Data…………..
1. Dacă ai avea de făcut o lucrare împreună cu un coleg, pe care l-ai alege?
1..……………………………..…
2…………………………………
3..………………………………..
2. .Dacă ai avea de făcut o lucrare cu un coleg, cu care nu ai vrea să lucrezi?
1…………………………………
2…………………………………
3. …………………………………
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu